[ACTA] Assemblea Subcomissió Serveis Públics 26-05-2011

ORDRE DEL DIA 
1- Informació de les reunions.
2- Decàleg
3- Preveure actes (Temes a afegir)
4- Proposta Aurora
5- Propera reunió/esdeveniments

Data, hora i lloc: dijous de maig de 2011, Plaça Abat Oliba. 19h aprox.

1 – Totes les propostes i decisions que es recullin a la subcomissió, a més d’enviar-la via e-mail, també a la comissió de comunicació. S’imprimirà i es portarà al punt d’informació per tal que tothom tingui accés. S’afegirà la informació que falta i més temes que apareguin.

2 – S’han exposat i especificat punts del decàleg en cada àmbit, com a mínims a exigir. Simultàniament s’ha parlat d’aspectes més específics sobre aquests temes, serien un complement d’informació a obviar en el decàleg en sí, però molt importants pel desenvolupament punt per punt.

SANITAT

Àmbit general

  • Augment del finançament sanitari fins a equiparar-ho amb la inversió de la resta de països de la Unió Europea.

  • Paralització i revertiment del procés privatiu de la sanitat.

  • Control de la despesa sobre els productes farmacèutics i reducció de les proves diagnòstiques.

  • Exigim la no imposició de taxes ni copagament.

Àmbit local

  • Reclamem la participació activa local.

  • Ampliar i millorar els serveis dels CAPS de la ciutat.

  • Salut mediambiental com a poble castigat per l’amiant i abocadors.

  • Tema hospital Ernest Lluch(nivell local i comarcal) no s’ha parlat avui, però hem de tenir molt present el punt de la setmana passada:

Construcció de l’Hospital Ernest Lluch, amb gestió totalment pública, i sense el projecte immobiliari-especulatiu que hi va associat.” 

EDUCACIÓ

Àmbit general

  • Dret d’educació pública de qüalitat.

  • Gratuïtat en totes les etapes d’ensenyament de manera permanent.

  • Augment de pressupost en tot l’àmbit educatiu, en recursos i infraestructures.

Àmbit local

  • Més escoles bressol públiques.

  • Ampliació del pressupost a l’educació primària i secundària.

    • Augment de places, horaris i oferta educativa, amb més opcions a escollir.

      • Ampliar oferta d’escoles d’adults i d’educació especial.

      • Propostes d’altres models educatius, com l’educació lliure per part de les famílies (no confondre amb “l’educació en el lleure”*).

  • Continuïtat del batxillerat nocturn a la ciutat.

  • Millora de les relacions i col·laboracions amb la UAB, com a ciutat universitària que som.

*EDUCACIÓ EN EL LLEURE

A nivell local

  • Dret i reconeixement de l’Educació en el Lleure com a servei públic per part de l’ajuntament, i aportació de recursos, a nivell econòmic i d’infraestructures. També essent aquest un punt d’informació de cara a la població sobre totes les activitats que es realitzen.

    • Molt important respecte a persones amb necessitats especials, tant infants com adults. Creació de centres de dia, com a exemple.

  • Facilitar el treball en xarxa dels serveis educatius per a la millora de les relacions i col·laboració.

SERVEIS SOCIALS / BENESTAR SOCIAL

Nivell local

  • Demanem un “Centre obert municipal” a Cerdanyola per a nens i nenes amb problemes d’exclusivitat social. Evitar conflictes futurs mitjançant activitats entre famílies i fills.

GENT GRAN

Nivell local

  • Residència pública proporcional a la població gran de Cerdanyola, 2000hab. Aprox.

  • Pisos tutelats.

  • Garantir l’atenció amb un punt d’ informació dels serveis que hi ha.

  • Creació de centres de dia, casals municipals.

IMMIGRACIÓ Propostes que apareguin es comentaran a la subcomissió d’immigració, ja existent.

3- S’ha parlat sobre la creació de nous espais municipals, envers al que hi ha ara a Cerdanyola. S’ha proposat fer un llistat amb aquests punts de partida:

  • Què hi ha a Cerdanyola?

  • Qui ho gestiona?

  • Què falta?

– Contactar amb associacions i col·lectius per parlar amb ells, obtenir informació i dona’ls-hi a conèixer.

4- Hem llegit individualment la carta, molt complerta, que ha escrit l’Aurora i està dirigida a la comunitat educadora. Com era l’hora de l’assemblea no hem pogut profunditzar en el tema, estaria bé fer-ho a la propera sessió.

Reunió de totes les comissions a les 6-6’30 de la tarda per a posar en comú els punts provisionals del decàleg.

– Pancarta per a que cada subcomissió reuneixi i escrigui els punts del decàleg a facilitar la informació a la gent que assisteixi a l’assemblea.

– Casserolada itinerant.

– Sopar amb brou(caldo) i torrades. La comissió d’infraestructures ens demana col·laboració aportant ingredients.

22h aprox – Conferència d’Arcadi Oliveres.

PROPERA REUNIÓ : Dimarts 7 de maig , 19h.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s