ORDRE DEL DIA
1- Informació de les reunions.
2- Decàleg
3- Preveure actes (Temes a afegir)
4- Proposta Aurora
5- Propera reunió/esdeveniments
Data, hora i lloc: dijous de maig de 2011, Plaça Abat Oliba. 19h aprox.
1 – Totes les propostes i decisions que es recullin a la subcomissió, a més d’enviar-la via e-mail, també a la comissió de comunicació. S’imprimirà i es portarà al punt d’informació per tal que tothom tingui accés. S’afegirà la informació que falta i més temes que apareguin.
2 – S’han exposat i especificat punts del decàleg en cada àmbit, com a mínims a exigir. Simultàniament s’ha parlat d’aspectes més específics sobre aquests temes, serien un complement d’informació a obviar en el decàleg en sí, però molt importants pel desenvolupament punt per punt.
SANITAT
Àmbit general
-
Augment del finançament sanitari fins a equiparar-ho amb la inversió de la resta de països de la Unió Europea.
-
Paralització i revertiment del procés privatiu de la sanitat.
-
Control de la despesa sobre els productes farmacèutics i reducció de les proves diagnòstiques.
-
Exigim la no imposició de taxes ni copagament.
Àmbit local
-
Reclamem la participació activa local.
-
Ampliar i millorar els serveis dels CAPS de la ciutat.
-
Salut mediambiental com a poble castigat per l’amiant i abocadors.
-
Tema hospital Ernest Lluch(nivell local i comarcal) no s’ha parlat avui, però hem de tenir molt present el punt de la setmana passada:
“Construcció de l’Hospital Ernest Lluch, amb gestió totalment pública, i sense el projecte immobiliari-especulatiu que hi va associat.”
EDUCACIÓ
Àmbit general
-
Dret d’educació pública de qüalitat.
-
Gratuïtat en totes les etapes d’ensenyament de manera permanent.
-
Augment de pressupost en tot l’àmbit educatiu, en recursos i infraestructures.
Àmbit local
-
Més escoles bressol públiques.
-
Ampliació del pressupost a l’educació primària i secundària.
-
Augment de places, horaris i oferta educativa, amb més opcions a escollir.
-
Ampliar oferta d’escoles d’adults i d’educació especial.
-
Propostes d’altres models educatius, com l’educació lliure per part de les famílies (no confondre amb “l’educació en el lleure”*).
-
-
-
Continuïtat del batxillerat nocturn a la ciutat.
-
Millora de les relacions i col·laboracions amb la UAB, com a ciutat universitària que som.
*EDUCACIÓ EN EL LLEURE
A nivell local
-
Dret i reconeixement de l’Educació en el Lleure com a servei públic per part de l’ajuntament, i aportació de recursos, a nivell econòmic i d’infraestructures. També essent aquest un punt d’informació de cara a la població sobre totes les activitats que es realitzen.
-
Molt important respecte a persones amb necessitats especials, tant infants com adults. Creació de centres de dia, com a exemple.
-
-
Facilitar el treball en xarxa dels serveis educatius per a la millora de les relacions i col·laboració.
SERVEIS SOCIALS / BENESTAR SOCIAL
Nivell local
-
Demanem un “Centre obert municipal” a Cerdanyola per a nens i nenes amb problemes d’exclusivitat social. Evitar conflictes futurs mitjançant activitats entre famílies i fills.
GENT GRAN
Nivell local
-
Residència pública proporcional a la població gran de Cerdanyola, 2000hab. Aprox.
-
Pisos tutelats.
-
Garantir l’atenció amb un punt d’ informació dels serveis que hi ha.
-
Creació de centres de dia, casals municipals.
IMMIGRACIÓ Propostes que apareguin es comentaran a la subcomissió d’immigració, ja existent.
3- S’ha parlat sobre la creació de nous espais municipals, envers al que hi ha ara a Cerdanyola. S’ha proposat fer un llistat amb aquests punts de partida:
-
Què hi ha a Cerdanyola?
-
Qui ho gestiona?
-
Què falta?
– Contactar amb associacions i col·lectius per parlar amb ells, obtenir informació i dona’ls-hi a conèixer.
4- Hem llegit individualment la carta, molt complerta, que ha escrit l’Aurora i està dirigida a la comunitat educadora. Com era l’hora de l’assemblea no hem pogut profunditzar en el tema, estaria bé fer-ho a la propera sessió.
Reunió de totes les comissions a les 6-6’30 de la tarda per a posar en comú els punts provisionals del decàleg.
– Pancarta per a que cada subcomissió reuneixi i escrigui els punts del decàleg a facilitar la informació a la gent que assisteixi a l’assemblea.
– Casserolada itinerant.
– Sopar amb brou(caldo) i torrades. La comissió d’infraestructures ens demana col·laboració aportant ingredients.
22h aprox – Conferència d’Arcadi Oliveres.
PROPERA REUNIÓ : Dimarts 7 de maig , 19h.