ORDRE DEL DIA
1- Acta
2- Decàleg
3- Preveure actes (Temes a afegir)
4- Proposta Aurora
5- Propera reunió/esdeveniments
Data, hora i lloc: dijous 2 de juny de 2011, Plaça Abat Oliba. 19h aprox.
1 – Aprovada l’acta anterior. A més, es decideix que totes les propostes i decisions que es recullin a la subcomissió, a més d’enviar-la via e-mail, també a la comissió de comunicació. S’imprimirà i es portarà al punt d’informació per tal que tothom tingui accés. S’afegirà la informació que falta i més temes que apareguin.
2 – S’han exposat i especificat punts del decàleg en cada àmbit, com a mínims a exigir. Simultàniament s’ha parlat d’aspectes més específics sobre aquests temes, serien un complement d’informació a obviar en el decàleg en sí, però molt importants pel desenvolupament punt per punt.
SANITAT
Àmbit general
* Augment del finançament sanitari fins a equiparar-ho amb la inversió de la resta de països de la Unió Europea, junt amb un control de la despesa sobre els productes farmacèutics i reducció de les proves diagnòstiques ineficients.
* Paralització i revertiment del procés privatiu de la sanitat, a més s’exigeix la no imposició de taxes ni copagament, a més que en cap cas es desgravin quotes de segurs privats.
Àmbit local
* Reclamem la participació activa real i vinculant.
* Ampliar i millorar els serveis dels CAPS de la ciutat, que no es superi els 1.200 usuaris per metge de família, atenció pediàtrica a tots els centres d’Atenció Primària, i una prestació amb tractaments adequats a la salut mental. A més de campanyes de salut mediambiental, com a poble castigat per l’amiant i abocadors.
* Tema hospital Ernest Lluch(nivell local i comarcal) no s’ha parlat avui, però hem de tenir molt present el punt de la setmana passada:
“Construcció ja de l’Hospital Ernest Lluch, de titularitat i gestió totalment pública,sense excuses ni interessos immobiliari-especulatius que hi van associat.”
EDUCACIÓ Formal i no reglada
Àmbit general
* Dret d’educació pública de qüalitat, amb gratuïtat en totes les etapes d’ensenyament de manera permanent.
* Augment de pressupost en tot l’àmbit educatiu, en recursos i infraestructures.
* Escola pública laica.
* Dret a l’educació a casa i a la creació d’escoles per part de pares i mares en desacord amb els models, metodologies i currículums tancats que proposa l’administració, dins d’uns valors mínims que s’estipulin de manera col·lectiva» (com a Holanda, on un grup de pares i educadors presenten un projecte i sempre que hi hagi uns mínims, l’administració dóna tots els recursos. Enlloc de fer l’escola l’estat, deixa que la faci qui es motivi, com li sembli).
Àmbit local
* Més escoles bressol públiques i de gestió pública, ampliant el pressupost a l’educació primària i secundària i tenint en compte educació especial ieducació d’adults.
* Continuïtat del batxillerat nocturn a la ciutat.
* Millora de les relacions i col·laboracions amb la UAB, com a ciutat universitària que som.
* Reconeixement del dret i la necessitat de l’Educació en el Lleure com a servei públic per part de l’ajuntament, i aportació dels recursos necessaris.
* Facilitar el treball en xarxa dels diferents serveis socials i educatius.
* Gestió pública i trasparent en fundacions que treballen amb persones amb diversitat funcional (Montero, Catalònia), per a què siguin llocs on realment es treballi des de el respecte i per a l’autonomia real, i no llocs on mantinguin la gent aïllada.
SERVEIS SOCIALS / BENESTAR SOCIAL
Àmbit local
* Creació d’un “Centre obert municipal” a Cerdanyola per prevenir i atendre casos d’exclusió social d’infants i famílies.
* Serveis d’atenció a la Gent Gran: Residència pública i/o Pisos tutelats proporcional a la població gran de Cerdanyola.
* Creació de centres de dia, casals municipals.
* Garantir l’atenció amb punts d’ informació de serveis per gent gran.
* Pla seriós d’eliminació de les barreres arquitectòniques de la ciutat, ja que n’està plena, i que es fes de manera col·lectiva partint de les persones amb mobilitat limitada. (Es pot parlar amb els de la Tortuga.)
IMMIGRACIÓ Propostes que apareguin es comentaran a la subcomissió d’immigració, ja existent.
3- S’ha parlat sobre la creació de nous espais municipals, envers al que hi ha ara a Cerdanyola. S’ha proposat fer un llistat amb aquests punts de partida:
* Què hi ha a Cerdanyola?
* Qui ho gestiona?
* Què falta?
– Contactar amb associacions i col·lectius per parlar amb ells, obtenir informació i dona’ls-hi a conèixer.
4- Hem llegit individualment la carta, molt complerta, que ha escrit l’Aurora i està dirigida a la comunitat educadora. Com era l’hora de l’assemblea no hem pogut profunditzar en el tema, estaria bé fer-ho a la propera sessió.
Reunió de totes les comissions a les 6-6’30 de la tarda per a posar en comú els punts provisionals del decàleg.
– Pancarta per a que cada subcomissió reuneixi i escrigui els punts del decàleg a facilitar la informació a la gent que assisteixi a l’assemblea.
– Casserolada itinerant.
– Sopar amb brou(caldo) i torrades. La comissió d’infraestructures ens demana col·laboració aportant ingredients.
22h aprox – Conferència d’Arcadi Oliveres.
Diumenge 5 de maig, a les 19.00h hi ha reunió de la comissió de continguts.
Dimarts 7 de maig , 19.00h propera reunió de la subcomissió de Serveis Públics.